DAGEN DÅ VI MINNS...

Denna ljusfyllda dag är den dagen på året jag minns med stor glädje. Då vi i familjen med kära kusiner samlades och sjöng" Ekorren satt i granen" för full hals för de som gått vidare, vi la vackra kransar och tände ljus på mormors grav.....det såg i mörkret ut som om man tänt en jätte stor födelsedagstårta. Det var en dag att längta efter....men så en dag för väldigt länge sen slutade denna minnesvärda dag att firas, hon, min mor som var den som gjorde just denna dag så minnesvärd lämnade oss och som mycket annat försvann denna härliga, varma och minnesvärda tradition.... Jag har i år fått äran att bli bonusmormor och med dessa vackra barn och barnbarn gick jag för att göra det jag så många år saknat, vi sjöng inte Ekorren satt i granen...men jag mindes och jag log, la en krans och tände ett ljus på mor och mormors grav, och jag såg den stora födelsedagstårtan tillsammans med min lilla "familj" som jag hoppas få göra igen och att det får bli vår lilla tradition och kanske när Tindra blir stor nog och lärt sig Ekorren satt i granen ska vi sjunga för full hals hon och jag och varje år ska vi se fram emot denna fantastiska födelsedagstårta och minnas med glädje de vi en gång i tiden hade hos oss...Tack Niklas, Therese och Tindra för att jag får vara med...Love you!


...en dag att minnas


Kommentarer
Postat av: sussie

så fint vännen. kram

2010-11-06 @ 22:31:55
Postat av: Ann-Christine Klang

Vackert! ♥ Kram från oss ♥

2010-11-07 @ 00:03:33
URL: http://www.staffisspike.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0