FETDUNK..efter ett långt uppehåll

Då vare dags…FETDUNK en lördagskväll…

Det är fantastiskt hur ålder och erfarenhet integrerar människan och hur underbart det är när man själv får uppleva denna positiva utveckling. Jag har ikväll fått nöjet att umgås med alla mina syskon (kan inte minnas sist det hände)  F (som numera kallar sig A-S), T och L och med stor intensitet uppleva våra styrkor UTAN missnöje utan istället ett nickande…jaha, du tycker så du! Självklart inte utan att få sagt sin egna åsikter, men ändå med ett härligt lugn som säger att det är okej….vi tycker olika! Vi är enormt märkta av vår uppväxt alla fyra, ingen tvekan om det men vi har även enorma styrkor som antagligen ingen skulle kunna krossa om vi bara från början lärt oss att samarbeta. Jag blir riktigt stolt över hur mina syskon mantlat livet på så olika sätt men ändå med enorma viljor, starka individer med murar som få kan spränga men med enorma hjärtan för dem som vågat ta sig in. Jag är stolt att få vara en i gänget och få vara yngst och även om det är svårt att bara sitta tyst och lyssna finna en viss ro i det. Att lyssna på deras berättelser och istället för att prata själv använda mig av alla de andra sinnen som får mig att sakta sjunka in i deras vardag.

 

Jag funderar ibland över om jag bara ska nöja mig med att livet går vidare, och att få njuta av dessa underbara stunder eller om min historia ska rannsakas, analyseras och blottas. Är det kanske så att alla inte behöver veta hela sanningen för att ha ett bra liv, eller måste man gräva sig ner i det svarta hålet som skrikigt tomt i åratal för att orka ta sig upp. Jag har tyvärr inte svaret på det ÄN, men en dag….en dag vet jag och då ska jag berätta.

 

Ett par sista ord till mina syskon…Ni är helt enkelt fantastiska och jag är så himla glad att få dela denna dag med er och hoppas innerligt att detta kommer att bli en mer återkommande företeelse. Jag sitter och hör på era historier och inser att ni känner varandra mycket bättre än vad jag gör…jag vill gärna veta mer! Love U All!!

 

P.s….om ni inte har något för er i morgon finns här en STOR disk som bara står att vänta på att bli ren…ere tacken det för att man bjuder på middag…vissa saker ändras sig visst aldrig…men det är OKEJ det med <3

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0