OM VI VAR LIKA FÖRLÅTANDE

Som ni alla säkert vet är jag en STOR vän av hunden och då framförallt våra "muskelhundar" Kamphunden, Staffen, Amstaffen, Pitbullen eller vad ni vill kalla den. För mig är den en individ som hela tiden förbryllar mig genom att vara SÅ FÖRLÅTANDE medan vi människor fortsätter och förkastar den, ljuga om den, SLÅR den och t.o.m DÖDAR den, med enda anledningen att den just är en MUSKELHUND. Med denna video ber jag er förstå att få hundar, om inte rent av den enda av alla hundraser som blivit så misshandlade skulle med sådan ödmjukhet låta människan få en chans att i huvudtaget komma i närheten av den. En muskelhunds vekhet gör den till ett stort offer i fel händer, men det är även just vekheten som senare ger den en ANDRA chans ...




Kommentarer
Postat av: Anja Egertz

Åh nu sprutar tårarna... <3

2012-01-17 @ 09:18:53
URL: http://nagelterapeut.blogg.se/spike

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0