VEM FINNS BAKOM KAMERAN

För mig handlar inte  fotografering om häftiga kameror, inställningar, skärpa, effekter o.s.v. Det är BILDEN som ska tala, och motivet skall helst vara ovetande. Att utmana mig i miljöer som kräver vinklar för att komma åt det jag vill ha. Att brottas med lyktstolpar, vägmärken, folkvimmel mm kan ibland vara uppgivande men även om det ibland krävs 100 bilder och jag bara lyckas med ETT är det värt besväret. Utomhus är min grej...gillar det naturliga ljuset/mörkret allt för att slippa tänka på det tekniska. Bilden skall vara så naturlig som det bara går. Självklart har jag en vision i mina bilder men oftast blir de slumpartade. Jag har helt enkelt med mig kameran och så ser jag något och då smäller det. Fotografering för mig är alltså NU, inget jag planerar. Som sagt långt ifrån proffs i det tekniska, men älskar bilden...även min iPhone används flitigt när något bara dyker upp, vilket är allt utom proffsigt, men den fångar det jag vill ha....just då!

Kamera: iPhone ;)
...en söndag ute med hundarna runt Lötsjön
.....på väg hem från jobbet taget ifrån bilen
....tvärnitade med bilen i Kista när byggnaden bara sa TA EN BILD
...skoavdelningen i Vällingbys nya galleria Kfem
....och även dess trappa

Kommentarer
Postat av: lovisa

vällingbys skoavdelning-bilden är SÅÅ fin!!

2010-10-06 @ 18:02:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0